Διαδικασία παραπομπής στο ΚΕΣΥ

Διαδικασία Παραπομπής

 Επειδή υπάρχουν πολλά ερωτήματα για τα βήματα που απαιτούνται για αξιολόγηση μαθητή/τριας από το ΚΕΣΥ, περιγράφουμε συνοπτικά τη διαδικασία, όπως αυτή περιγράφεται στον Ν. 4547/2018 και την υπουργική Απόφαση 211076/ΓΔ4/13-12-2018

 Τα 8 Βήματα για την αξιολόγηση μαθητή/τριας από το Κ.Ε.Σ.Υ.

Βήμα 1ο: Ο γονέας / κηδεμόνας ή το σχολείο διαπιστώνει ότι κάποιος μαθητής εμφανίζει εκπαιδευτικές ή ψυχοκοινωνικές ανάγκες – δυσκολίες.

 

Βήμα 2ο: Ο γονέας / κηδεμόνας απευθύνεται ή καλείται, κατά περίπτωση, από την ΕΔΕΑΥ (αν υπάρχει στο σχολείο) ή την Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης για να ενημερωθεί και να συναινέσει στην έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης – υποστήριξης του/της μαθητή/τριας.

 

Βήμα 3ο: Συντάσσεται Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση για τον/τη μαθητή/τρια (Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση Γυμνασίου Λυκείου). Την έκθεση εισηγείται ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός του τμήματος ή/και του Τμήματος Ένταξης και των μελών της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών/τριών και περιλαμβάνει πιθανές άλλες παρατηρήσεις από το σύνολο των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων.

Βήμα 4ο: Με βάση την περιγραφική παιδαγωγική έκθεση, συντάσσεται το Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης, με ευθύνη της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και σε συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας.

 

Βήμα 5οΤο σχολείο σε συνεργασία με την οικογένεια εφαρμόζει το Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης με ευθύνη της ΕΔΕΑΥ ή Ομάδας Εκπ/κής Υποστήριξης για τρεις μήνες. Το πρόγραμμα αναπροσαρμόζεται στην πορεία, όπου χρειαστεί. Στο ίδιο έντυπο αποτιμώνται τα αποτελέσματα του προγράμματος και διατυπώνεται πρόταση για αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας από το ΚΕΣΥ ή όχι.

 

Βήμα 6ο:  Αν μετά την εφαρμογή του Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης, συνεχίζει να υφίσταται ανάγκη αξιολόγησης του μαθητή/τριας από το ΚΕΣΥ, το σχολείο αποστέλλει μαζί με την Αίτηση του γονέα* και το Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων με αιτιολογημένη εισήγηση προς το ΚΕΣΥ, από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή και τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών.

 

* Δικαίωμα υποβολής αιτήματος αξιολόγησης έχουν μόνο οι γονείς ή οι κηδεμόνες των μαθητών και κανένα άλλο πρόσωπο. Σε περίπτωση διάστασης των γονέων ή διαζυγίου, την αίτηση υποβάλλει ο γονέας που έχει την επιμέλεια.

 

Βήμα 7ο:  Το ΚΕΣΥ ορίζει το χρόνο της αξιολόγησης με βάση το χρόνο υποβολής του αιτήματος σε επικοινωνία με το γονέα.

 

Βήμα 8οΗ διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΣΥ αξιολογεί τον/τη μαθητή/τρια και εκδίδει αξιολογική έκθεση – γνωμάτευση, συνοδευόμενη με προτάσεις. Η αξιολογική έκθεση επιδίδεται στον γονέα / κηδεμόνα, ο οποίος με δική του ευθύνη τη διακινεί προς το σχολείο ή άλλους φορείς.

 

Διευκρινίσεις:

α. Από την ανωτέρω διαδικασία εξαιρούνται όλα τα αιτήματα της Γ΄ Λυκείου.

β. Στις περιπτώσεις επαναξιολόγησης μαθητών που έχουν ήδη γνωματευθεί από το ΚΕΣΥ/ΚΕΔΔΥ για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες,  δεν απαιτείται η εφαρμογή της παραπάνω διαδικασίας. 

γ. Σε περίπτωση που ο γονέας απευθύνεται πρώτα στο ΚΕΣΥ, θα παραπέμπεται στο σχολείο, προκειμένου να εφαρμοστεί η παραπάνω διαδικασία (περιγραφική έκθεση, βραχυχρόνιο πρόγραμμα, πρακτικό συλλόγου διδασκόντων κλπ.)

δ. Η παραπάνω διαδικασία παραπομπής-αξιολόγησης μαθητών/τριών στο ΚΕΣΥ θα εφαρμόζεται από τις 02/11/2020 για όλα τα νέα αιτήματα.